پیج تخصصی روانشناسی کودک

پیج اینستاگرام : child.time@

فرزندتان شما را دشمن خود می داند اگر ...

1399/2/23 16:23
نویسنده : سحر معیری
643 بازدید
اشتراک گذاری

والدین عزیز رفتار شما با فرزندانتان تند است یا آرام؟
عزیزان همراه لطفا پست ها رو لایک کرده و به دیگر عزیزان ارسال کنید.

این یک نبرد اراده است؛ اراده‌ی شما در برابر اراده‌ی آن‌ها. بدیهی است که هدف شما به عنوان یک والد راه‌اندازی یک جنگ و مبارزه برای رسیدن به قدرت نیست اما باید بدانید که این روش نتیجه‌ای جز یک میدان مبارزه حاصل نمی‌کند از این رو باید روش تربیتی‌تان را تغییر دهید.

والدین باید سعی کنند برای فرزند سرسخت و مصمم خود پدر و مادری مقتدر باشند. بنابراین باید از روش تربیت سختگیرانه دوری کنید. به‌طور کلی روش تربیتی سختگیرانه نوعی دیکتاتوری است که در آن والدین تلاش می‌کنند اراده‌ی خود را در مقابل اراده‌ی فرزندشان پیروز کنند و روش تربیتی مناسبی نیست اما روش‌های تربیتی سختگیرانه برای فرزندان سرسخت و مصمم به‌هیچ‌وجه شیوه‌ی مناسب و کارآمدی نیست.
اما روش تربیتی مقتدرانه برای کودکان سرسخت بسیار مناسب و کارآمد است. پدر و مادرانی که از روش تربیت مقتدرانه استفاده می‌کنند، در حالی که قوانین واضح دارند، محبت آمیز و سازگار هم هستند و علایق فرزندانشان را هم در نظر می‌گیرد.

در واقع آنها می‌خواهند آن چیزی انجام شود که به نفع فرزندشان است بنابراین قوانین‌شان برای یک کودک با کودک دیگر یکسان نیست.
آن‌ها هر کودک را به عنوان فردی متفاوت می‌بینند. آن‌ها قوانینی دارند، اما به جای این که مانند والدین سختگیر همیشه همه چیز از نظرشان سیاه یا سفید باشد به نظرات و صحبت‌های فرزندشان در مورد وضعیت موجود گوش می‌دهند و براساس آن تصمیم‌گیری و قوانین را وضع می‌کنند.

در واقع قوانین فقط برای اینکه اجرا شوند وجود ندارند. پدر و مادر مقتدر این قوانین را به عنوان راهنمایی برای هدف نهایی‌شان که تربیت افرادی سالم، شاد و با اخلاقی صالح است، در نظر می‌گیرند.

فرزندتان شما را دشمن خود می داند اگر ...
فرزندتان شما را دشمن خود می داند اگر ...
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)