پیج تخصصی روانشناسی کودک

پیج اینستاگرام : child.time@

آسیب های موبایل

1399/4/25 10:27
نویسنده : سحر معیری
94 بازدید
اشتراک گذاری

مامانای مهربون این پست مهم رو برای مامانای گل دیگه بفرستین ❤

آسیب‌های موبایل برای کودکان

1. استفاده کودک از موبایل آسیب‌ به چشم
پژوهشگران ثابت کرده‌اند استفاده کودک از موبایل و تبلت در طولانی مدت می‌تواند برای سیستم عصبی چشم کودک مضر باشد. نگاه کردن طولانی مدت به گوشی همراه، باعث تاخیر در ترشح ملاتونین شده و در نتیجه کودک دیر‌تر به خواب می‌رود. کیفیت خواب هم بر اثر استفاده از گوشی پایین می‌آید.

2. اضافه وزن در کودکان
کودکانی که بیش از حد با موبایل یا تبلت بازی می‌کنند فعالیت فیزیکی شان کاهش پیدا کرده و در نتیجه در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می‌گیرند. اضافه وزن و مشکلات خواب، باعث ایجاد مشکلات دیگری از قبیل بیماری‌های قلبی، دیابت، سکته و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

3. استفاده کودک از موبایل آسیب به مغز و شنوایی
گوشی موبایل دارای امواجی است که در طولانی مدت بر مغز اثر گذاشته و ممکن است باعث ایجاد تومورهای مغزی شود. ضمنا استفاده بیش از حد از تلفن همراه برای صحبت کردن و نزدیک نگه داشتن آن به گوش، باعث گرم شدن آن ناحیه مغزی شده و ممکن است اثرات مخرب بگذارد.

5. استفاده کودک از موبایل انزوا در کودکان
کودکان در اثر سرگرم شدن با موبایل و تبلت، نیاز کمتری را در خود احساس می‌کنند تا به دنیای واقعی و بیرونی بیایند و با دیگران و همسالانشان ارتباط برقرار کنند. در نتیجه کودکان ارتباطات اجتماعی را به خوبی یاد نمی‌گیرند و گوشه گیر و منزوی می‌شوند.

6. اعتیاد و وابستگی
یکی از آسیب‌هایی که بسیار جدی است، اعتیاد به گوشی هوشمند و تبلت است که نوعی اعتیاد رفتاری محسوب می‌شود. در واقع فرد ممکن است به قدری به آن وابسته شود که زمانی که همراهش نباشد یا در حال کار با آن نباشد، احساس تشویش و بی قراری کند.

8. بلوغ زود هنگام
دسترسی نامحدود کودک به گوشی موبایل و اینترنت می‌تواند او را وارد دنیایی کند یا با مسائلی آشنا سازد که مناسب سن او نیستند. این مسئله ممکن است منجر به آسیب‌های زودهنگام برای آن‌ها شود. در بسیاری موارد شاهد بلوغ زودهنگام در کودکان هستیم که مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

آسیب های موبایل
آسیب های موبایل
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)