پیج تخصصی روانشناسی کودک

پیج اینستاگرام : child.time@

من مادر بدی هستم

1399/4/12 12:31
نویسنده : سحر معیری
584 بازدید
اشتراک گذاری

می گویند که مادر با شادی فرزند خود شاد است. به عنوان مادر، شما زندگی می‌ کنید، نفس می کشید و برای سلامتی فرزندان خود فداکاری می کنید. دیدن موفقیت فرزندان تان بهترین چیز برای شما در دنیا است و شکست آن ها شما را متزلزل می کند. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که عشقی که در فرزندان تان سرمایه‌ گذاری می‌ کنید، به طور کامل تفاوتی ایجاد می‌ کند، حتی اگر به ثمر نشستن آن را در ابتدا نبینید.

چگونه یک مادر خوب باشم؟

۱- پشتیبان باشید
هرگز به سرگرمی ها و علاقه مندی ها و دوستان فرزندتان نخندید. در عوض به فرزند خود با حمایت و تشویق و ایجاد فرصت کمک کنید تا رویاهایش را دنبال کند.

۲- صبور باشید
مادر بودن گاهی کمی چالش برانگیز است. اما خونسردی خود را حفظ کنید و سعی کنید صبور باشید. این رویکرد را برای سایر مشکلات امتحان کنید. آرام باشید، دلایل عملی را برای انجام ندادن یک کار توضیح دهید و سپس فکر کنید که چرا نمی‌ خواهید که آن‌ ها آن کار را انجام دهند.

۳- یکی از چیزهایی که فرزندتان به آن علاقمند است را برای او بخرید
اگر پسر شما به موسیقی علاقمند است، یک گیتار بخرید و نواختن او را تماشا کند. در مورد موسیقی از او سوال بپرسید مثلا بپرسید که سبک موسیقی مورد علاقه او چیست و یا موسیقی مورد علاقه او کدام است؟ اگر دخترتان به مد علاقه دارد همراه او برای خرید بیرون بروید. از او بپرسید که در مد به چه چیزی علاقمند است؟

۴- در مورد پول دادن خسیس نباشید
هر روز و هر روز پول دادن به کودک تان کار درستی نیست اما به طور خودکار به هر چیزی که فرزندتان می خواهد نه نگویید. اگر همیشه نه بگویید و یک سخنرانی در مورد پس انداز کردن پول ارائه بدهید شما به عنوان والدین خسیس شناخته می شوید که هیچ چیزی نمی خرد. چیز های کوچک را حداقل بخرید. حتی خرید مقداری چیپس و پفک و شکلات می تواند تفاوت ایجاد کند.

۵- اطمینان حاصل کنید که فردی خوش برخورد و پذیرا هستید
سعی کنید همیشه درک کنید و شنونده خوبی باشید. این را بدانید که آن ها می توانند برای نصیحت های دوستانه، برای کمک در کار های خانه یا برای در آغوش گرفتن پیش مادر خود بروند.

من مادر بدی هستم
من مادر بدی هستم
پسندها (1)

نظرات (0)