پیج تخصصی روانشناسی کودک

پیج اینستاگرام : child.time@

آموزش احترام به کودکان (رده سنی بالای 7 سال)

1399/3/22 17:57
نویسنده : سحر معیری
298 بازدید
اشتراک گذاری

سعی کنید در محیط خانه به یکدیگر احترام گذارید. بعنوان مثال مادر به پدر و پدر به مادر احترام گذارد و احترام به یکدیگر را مهم شمارید تا کودک نیز بیاموزد به پدر و مادر خود احترام گذارد و چنین رفتارهای بیرون از خانه هم سرایت میکند.
- کودک را تشویق به رفتارهای مناسب مانند پذیرایی، خوشامدگویی در جمع دوستان و خانواده کنید. اما در این زمینه اصرار نداشته باشید بلکه بهتر است خواسته کودک را نیز درنظر بگیرید. زمانیکه فعالیت های مناسب انجام می دهد از او قدردانی کنید تا به اهمیت و ارزش رفتار مناسب پی ببرد.
- زمانیکه کودک رفتارهای مناسب مانند سلام کردن و گفتگوی دوستانه و مناسب انجام میدهد آنها را جزء قابلیتهایش محسوب کنید. البته سن کودک را نیز در نظر بگیرید زیرا بعضی رفتارهای در سنین کوچک مورد توجه قرار می گیرد تا برای او عادت شود و در تعریف و تمجید زیاده روی نکنید.
- سعی کنید در محیط خانه به یکدیگر احترام گذارید. بعنوان مثال مادر به پدر و پدر به مادر احترام گذارد و احترام به یکدیگر را مهم شمارید تا کودک نیز بیاموزد به پدر و مادر خود احترام گذارد و چنین رفتارهای بیرون از خانه هم سرایت میکند. متاسفانه گاهی پدر و مادر در این زمینه خوب عمل نمی کنند. با احترام گذاشتن پدر و مادر به یکدیگر، کودک چگونگی احترام را به صورت عینی از والدین خود می آموزد.
- رفتارهای محبت آمیز در ارتباط با فرزندتان داشته باشید. با نوع محبت و ابراز آن، کودک احترام گذاشتن را می آموزد و در این ارتباط حس امنیت و آرامش را بدست می آورد و حتی موجب می شود تا مشکلات رفتاری بین شما و فرزندتان کاهش یابد.
- زمانی را به او اختصاص دهید؛ زمانیکه به کودک اختصاص می دهید از اهمیت بسزایی برخوردار است. زیرا کودک متوجه می شود برای شما ارزشمند است و رفتارهای مودبانه و احترام آمیز در او شکل می گیرد.
- احترام به خود را به کودک آموزش دهید، تا کودک متوجه شود موجودی ارزشمند و منحصر به فردیست.

آموزش احترام به کودکان
آموزش احترام به کودکان
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)