پیج تخصصی روانشناسی کودک

پیج اینستاگرام : child.time@

مامان های پسردار بخونند

1399/2/27 1:54
نویسنده : سحر معیری
334 بازدید
اشتراک گذاری

برای مامان های پسردار بفرستید.
در مورد مامان های دختردار هم پست میذارم.
مهربونا پستا رو لایک کنید و با والدین دیگر به اشتراک بگذارید.❤🌹

یک مادر برای اینکه بتواند رابطه ای خوب با فرزند پسر خود برقرار کند باید به خوبی به نیازهای عاطفی و جسمی فرزندش آگاه باشد. رابطه مادر و پسر سهم مهمی در شکل گیری عواطف در پسران دارد و اهمیت نقش مادران در تربیت فرزند پسر انکارناپذیر است.

تقویت رابطه مادر و پسر:
همانطور که بیان شد نقش مادر در خانواده و در تربیت فرزند پسر با اهمیت است. پسران، از مادران خود خوش اخلاقی، مهربانی، فداکاری، وظیفه شناسی و عشق را می آموزند.
هر چند که نقش پدر را هم نباید در این زمینه ها نادیده گرفت و باید توجه داشت که هر یک از والدین به طور جدا برای فرزندان خود یک الگوی رفتاری هستند و وظیفه مدیریت بحران در خانواده را به عهده دارند و باید بتوانند بهترین رفتار را با فرزندان داشته باشند.
یکی از ساده ترین راه ها برای تقویت ارتباط مادر و پسر محبت کردن مادر نسبت به پسر است. به خاطر داشته باشید که پسر شما نیاز به محبت دارد و این محبت او را بیشتر به خانواده نزدیک می کند.
توجه داشته باشید این محبت کردن نباید آنقدر بیش از حد باشد که موجب ایجاد ناسازگاری های در او شود. سعی کنید این محبت را بیشتر در رفتارتان نشان دهید.
پسری که از جانب مادر مورد لطف و محبت قرار گرفته است از نظر شخصیتی فردی مستقل و با عزت نفس خواهد بود و به این تربیت می تواند در آینده شخصی موفق و سالم باشد.
محبت بیش از حد پسران را دچار شخصیتی وابسته و تحریک پذیر می کند و پسری که بیش از حد به خانواده وابسته باشد نمی تواند شخصیتی مستقل داشته باشد.
در بیشتر مواقع در کنار او باشید وجود شما به او احساس امنیت و اعتماد به نفس می دهد. پسر بچه ها بیشتر وقت خود را با مادرشان می گذرانند و بسیار به مادر خود وابسته هستند.
رابطه شما با فرزندتان باید به گونه ای باشد که شخصیتی وابسته و ضعیف در او نسازید افرادی که شخصیتی وابسته دارند افرادی پرخاشگر خواهند بود.

مامان های پسردار بخونند (1)
مامان های پسردار بخونند (1)
مامان های پسردار بخونند (2)
مامان های پسردار بخونند (2)
پسندها (1)

نظرات (0)